Tα πλάνα του για το μέλλον του Facebook αποκάλυψε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Το όραμα του ιδρυτή του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου είναι το Facebook να μετατραπεί σε μία «εταιρεία Metaverse» μέσα στην επόμενη πενταετία.
Το Metaverse είναι ένας συλλογικός εικονικός κοινόχρηστος χώρος, στον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να παίζουν, να εργάζονται και να επικοινωνούν, χρησιμοποιώντας headsets εικονικής πραγματικότητας. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ το χαρακτήρισε ως ένα «ενσωματωμένο internet όπου αντί απλά να βλέπεις το περιεχόμενο, ζεις μέσα σε αυτό».
«Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ζουν μέσα από μικρά λαμπερά ορθογώνια» είπε αναφερόμενος στα smartphone, ο ιδρυτής του Facebook, μιλώντας στο theverge.com.
Μια εφαρμογή του Metaverse είναι η δυνατότητα να μεταφέρονται οι χρήστες σε μία 3D συναυλία, την οποία πριν την παρακολουθούσαν σε οθόνη κινητού. «Νιώθεις σαν να είσαι παρών με άλλους ανθρώπους, σαν να είσαι σε άλλα μέρη, έχοντας διαφορετικές εμπειρίες, όπως ο χορός, που δεν μπορούσες να βιώσεις σε μια 2D εφαρμογή ή σε μία ιστοσελίδα» ανέφερε ο Μάρκ Ζάκερμπεργκ.
Το «απέραντο γραφείο»
Ο ιδρυτής του Facebook αποκάλυψε ακόμη ότι το δημοφιλές social media δουλεύει πάνω σε ένα «απέραντο γραφείο» (infinite office), το οποίο θα επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν τον ιδανικό χώρο εργασίας μέσω εικονικής πραγματικότητας (VR).
«Στο μέλλον, δεν θα κάνουμε απλά μία τηλεφωνική κλήση. Θα είμαστε σε θέση να εμφανιζόμαστε σαν ολογράμματα στον χώρο του άλλου, και θα υπάρχει η αίσθηση σαν να είμαστε στον ίδιο χώρο, ακόμα και αν είμαστε σε διαφορετικές πολιτείες ή εκατοντάδες μίλια μακριά».
Η προέλευση του Metaverse
Η ιδέα του metaverse είναι αρκετά δημοφιλής σε εταιρείες τεχνολογίας, οι οποίες πιστεύουν ότι θα μπορούσε να είναι ένα νέο εικονικό Internet, που θα συνδέει ψηφιακούς κόσμους όπου οι άνθρωποι κάνουν παρέα εικονικά. Το Metaverse προήλθε σαν ιδέα από το μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του Νιλ Στίβενσον το 1992, «Snow Crash».
Οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν προσπαθήσει να εφαρμόσουν στοιχεία metaverse σε δημοφιλή videogames, όπως το Animal Crossing, το Fortnite και το Roblox. Αυτό περιλαμβάνει τον προγραμματισμό ζωντανών εκδηλώσεων, όπως συναυλίες και τουρνουά όπου εκατομμύρια παίκτες μπορούν να αλληλεπιδράσουν από όλο τον κόσμο.