Ένας φρέσκος και εμπνευσμένος Ερωτόκριτος παρουσιάστηκε χθες στο Ρωμαϊκό Ωδείο Κω και όπως ήταν αναμενόμενο καταχειροκροτήθηκε από το κόσμο!
Λίγα λόγια για το έργο Ερωτόκριτος in Blues
Πρόκειται για έναν κύκλο τραγουδιών με αφηγηματικά μέρη ανάμεσα, προερχόμενο από το μιούζικαλ το οποίο είναι βασισμένο στo πρωτότυπo έπος του Βιτσέντζου Κορνάρου.
Η σύγχρονη μελοποίηση του αναγεννησιακού αριστουργήματος από τον Δημήτρη Μαραμή φέρνει ένα οικείο μουσικά λεξιλόγιο, με αναφορές από blues, jazz και rock χρώματα παντρεμένα με την κρητική μουσική παράδοση. Το συγκεκριμένο έργο εστιάζει κυρίως στα διαχρονικά στοιχεία της ερωτικής ιστορίας του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, τη φιλία, την αρρώστια του πόθου και τις περιπέτειες των δύο νέων.
Συντελεστές του έργου Ερωτόκριτος in Blues
Ερμηνεύουν οι καταξιωμένοι Θοδωρής Βουτσικάκης, Ιωάννα Φόρτη, Ελένη Δημοπούλου και ο Γκωτιέ Βελισσάρης. Το σχήμα παρουσιάζει μοναδικά αυτό το αθάνατο αριστούργημα της κρητικής λογοτεχνίας, επιχειρώντας μία πρωτοποριακή κι αιρετική μουσική προσέγγιση του δημοφιλούς κλασικού έργου, το οποίο γράφτηκε τέσσερις αιώνες πριν. Μαζί τους ο Διονύσης Βερβιτσιώτης στο βιολί, ο Βασίλης Παναγιωτόπουλος στα κρουστά και ο Guido de Flavis στο σαξόφωνο.
Μαγάρι τούτα στην αρχή να τά ‘θελα κατέχει
πως η αγάπη βάσανα κι πόθος πίκρες έχει.
Μαγάρι να το βολετό, μαγάρι να το μπόρου
να μην την είχα στην καρδιά, συχνά να την εθώρου.
«Η γλώσσα του Ερωτόκριτου είναι η τελειότερα οργανωμένη γλώσσα που άκουσε ο μεσαιωνικός κι ο νεώτερος ελληνισμός… εκφράζει με σταθερό χαρακτήρα την ευαισθησία του κόσμου που τη μιλούσε… Ύστερα από αιώνες και κάμποσες δεκαετηρίδες ελεύθερης ζωής, ύστερα από τον ερειπωμένο Σολωμό, οι δεκαπεντασύλλαβοί μας μοιάζουν ακόμη με ψελλίσματα μπροστά στο λόγο του Ερωτόκριτου» (Γ. Σεφέρης, 1946, Δοκιμές).
Ρεπορτάζ Χριστοφή Χαρίκλεια