Ήταν πριν ένα μήνα όταν έγινε και επίσημα γνωστό ότι το Maestro κατάφερε να πάρει το εισιτήριο για το Netflix, σηματοδοτώντας την πρώτη ελληνική τηλεοπτική παραγωγή που θα ενταχθεί στην αμερικάνικη πλατφόρμα streaming.
Παρά την υψηλού επιπέδου κινηματογράφηση, τις στιλιζαρισμένες στην εντέλεια εικόνες τις καλοκουρδισμένες ερμηνείες και το πανέμορφο τοπίο των Παξών, η διαδρομή προς την ταινιοθήκη του Netflix πέρασε από διάφορα στάδια προκειμένου να διασφαλιστεί η πρόκριση. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι η αμερικανική πλατφόρμα θέτει συγκεκριμένες αυστηρές προδιαγραφές και κριτήρια προτού προχωρήσει στην αγορά κάποιας σειράς ή ταινίας.
Το εκάστοτε project θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε υψηλής ποιότητας τεχνικά χαρακτηριστικά και να διαθέτει πλοκή και σενάριο, που μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να "αγγίξει " ένα διεθνές κοινό. Επομένως, σειρές, που έχουν έναν πιο τοπικό χαρακτήρα, είναι δυσκολότερο να βρουν τον δρόμο τους προς την πλατφόρμα.
Το υψηλά χαρακτηριστικά που πρέπει να συγκεντρώνει μια παραγωγή συνεπάγεται τις περισσότερες φορές και υψηλό κόστος. Και η περίπτωση του Maestro, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Mega, δεν αποτελεί την εξαίρεση, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα.
Μέχρι στιγμής, έχουν ακουστεί διάφορα ποσά για τον συνολικό προϋπολογισμό του ερωτικού δράματος, που φέρει την υπογραφή του Χριστόφορου Παπαπκαλιάτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας), το αρχικό budget ανερχόταν στα 2.318.570, δηλαδή περίπου 257.000 ευρώ ανά επεισόδιο.
Ωστόσο, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν στο Capital.gr ότι το τελικό κόστος είναι μεγαλύτερο, κατατάσσοντας το Maestro ως την ακριβότερη παραγωγή ανά επεισόδιο, που έχει υλοποιήσει, μέχρι στιγμής, το Mega.
Και αυτό γιατί μπορεί η τηλεοπτική σειρά "Το Νησί " (2010-2011) να στοίχισε συνολικά σύμφωνα με τις πληροφορίες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας περίπου 4 εκατ. ευρώ, ωστόσο το κόστος ανά επεισόδιο είναι σαφώς αρκετά μικρότερο καθώς περιλαμβάνει 26 επεισόδια σε σχέση με τα μόλις 9 του Maestro. Ο πρώτος κύκλος, λοιπόν, αναμένεται να ρίξει αυλαία στην ελληνική τηλεόραση στα μέσα Δεκεμβρίου, έχοντας ήδη πάρει το πράσινο φως για τον δεύτερο κύκλο ενώ τον ίδιο μήνα θα κάνει την εμφάνισή του στο Netflix, ανοίγοντας την πόρτα σε ένα παγκόσμιο κοινό.
Μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας με την αμερικανική συνδρομητική πλατφόρμα, κυκλοφόρησαν διάφοροι ισχυρισμοί σχετικά με το ποσό, που κατέβαλε το Netflix προκειμένου να αποκτήσει τα δικαιώματα της σειράς με πιο ακραίο το νούμερο του 1 εκατ. ευρώ ανά επεισόδιο.
Η αλήθεια είναι ότι η πλατφόρμα σε γενικές γραμμές κρατά σαν επτασφράγιστο μυστικό τα ακριβή ποσά που δίνει προκειμένου να αγοράσει κάποια ταινία ή τηλεοπτική σειρά, την οποία δεν έχει χρηματοδοτήσει η ίδια. Πάντως με βάση τις πληροφορίες που κατά καιρούς έχουν διαρρεύσει, η παγκόσμια στρατηγική του Netflix για μια τυπική σύμβαση είναι να πληρώνει το συνολικό ποσό, που κόστισε η παραγωγή συν περίπου 30% επιπλέον, ανάλογα με τη σειρά, τους ηθοποιούς που παίζουν και την γλώσσα ενώ τα μεγαλύτερα στούντιο μπορούν να διαπραγματευτούν ακόμη υψηλότερο ποσοστό.
Επομένως, εφόσον ισχύουν τα παραπάνω το νούμερο του 1 εκατ. ευρώ που ακούστηκε ότι έδωσε ανά επεισόδιο για το Maestro μάλλον απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Την ίδια στιγμή, οι ίδιες καλά πληροφορημένες πηγές επιβεβαιώνουν στο Capital ότι το εν λόγω ποσό δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια και ενδεχομένως είναι μικρότερο, χωρίς ωστόσο να προβούν σε περισσότερες λεπτομέρειες.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η πλατφόρμα έχει την φήμη ότι πληρώνει καλά για να αποκτήσει τα δικαιώματα μιας ξένης πρωτότυπης παραγωγής, ή τουλάχιστον καλύτερα σε σχέση με τα υπόλοιπα δίκτυα, τα οποία συνήθως προσφέρουν ένα ποσό, το οποίο καλύπτει το 60% με 70% του συνολικού κόστους της εκάστοτε παραγωγής.
Επιπλέον, ο αμερικανικός συνδρομητικός κολοσσός δίνει περισσότερη ελευθερία στους δημιουργούς να αποφασίσουν για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα καθώς δεν έχει την ανησυχία μήπως εκνευριστούν και αποχωρήσουν οι διαφημιζόμενοι πελάτες καθώς δεν έχει διαφημίσεις, όπως οι παραδοσιακοί τηλεοπτικοί σταθμοί.
Ωστόσο, αυτό που επισημαίνεται είναι ότι από τη στιγμή που πέφτουν οι υπογραφές, τις περισσότερες φορές αυτό σημαίνει ότι οι δημιουργοί της σειράς εκχωρούν στην πλατφόρμα την πλειονότητα των μελλοντικών εσόδων, που αναμένεται να έρθουν με βάση φυσικά και την επιτυχία της, τα οποία πλέον καρπώνεται σχεδόν αποκλειστικά το Netflix.
Τέλος, να σημειωθεί ότι το μοντέλο κάλυψης του κόστους παραγωγής συν κάποιο ποσοστό επιπλέον δεν ακολουθείται μόνο από το Netflix καθώς ανάλογο μοντέλο απόκτησης δικαιωμάτων έχει χρησιμοποιήσει κατά το παρελθόν και το HBO, ωστόσο το Netflix είναι εκείνο που το έχει καθιερώσει.
Πηγή: capital