ΔΕΗ – Πως φτάσαμε ως εδώ
ΔΕΗ, το θηρίο που για να το φάνε –χρόνια τώρα- το διαβάλουν ,το κατασπαράσσουν, το κομματιάζουν αλλά και πάλι δεν τους φτάνει ,το θέλουν σε μπουκιές.
Εδώ και πολλά χρόνια διάφοροι < επενδυτές> ντόπιοι και ξένοι ήχαν βάλει στο μάτι τη ΔΕΗ .Πολλά τα λεφτά βλέπεις.
Με εργαλείο την ΕΟΚ τότε, και με την βοήθεια των πολιτικών υποστηρικτών τους δρομολογήθηκαν καταστάσεις.
Πάρθηκαν αποφάσεις για ιδιωτικοποιήσεις στην ενέργεια ,ξεκινώντας από την Παραγωγή.
Έτσι επειδή ανίκαμε στην ΕΟΚ , αυτοί ξέρουν μας έλεγαν.
Πάρθηκαν αποφάσεις για μείωση του προσωπικού. Αυτοί ξέρουν μας έλεγαν.
Προχώρησαν στο τεμαχισμό της ΔΕΗ .Γιατί ι έτσι είναι ποιο ευκολοχώνευτη.
Προχώρησαν στο κλείσιμο Κλιμακίων της ΔΕΗ .Οι νησιώτες μας γνωρίζουν από πρώτο χέρι τι σημαίνει αυτό. Πληρώνουμε προμήθεια ακόμα και μέσα στα γραφεία της ΔΕΗ.
Δίνουν δουλειές σε διάφορους εργολάβους και εργολαβίσκους με ότι αυτό συνεπάγεται για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τους εργαζόμενους σε αυτούς.
Κατήργησαν με πονηριά ένα από τα μεγαλύτερα ατού της Δημόσιας ΔΕΗ, το ενιαίο τιμολόγιο.
Το κράτος πληρώνει σήμερα αρκετά εκατομμύρια στη ΔΕΗ ,και αύριο στους ιδιώτες ,για αντιστάθμιση του κόστους των νησιών.
Τρώγοντας όμως μεγαλώνει η όρεξη . Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Καλή περίπτωση.
Η ΡΑΕ αποφασίζει η ΔΕΗ να αγοράζει ακριβότερα από ότι πουλάει. Ζημιά εκατομμυρίων για τη ΔΕΗ.
Η όρεξη μεγαλώνει ακόμη περισσότερο,
Με εντολή της ΕΕ δηλαδή των <επενδυτών> οι ιδιώτες πρέπει να πάρουν μέρος της λιανικής πώλησης.
Επειδή και πάλι αυτοί ξέρουν η ΡΑΕ παίρνει απόφαση η ΔΕΗ να πουλά στους ιδιώτες παρόχους φθηνότερα από όσο της κοστίζει. Ζημιά εκατομμυρίων για τη ΔΕΗ.
Βλέπεις υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ρίσκο να πουλάς ενέργεια από το τηλέφωνο.
Πούλησαν τον ΑΔΜΗΕ. Εκατομμύρια διαφυγόντα κέρδη για τη ΔΕΗ.
Σημειωτέων ο ΑΔΜΗΕ ήταν στο μάτι των ευρωπαίων κατασκευαστών γιατί κατασκεύαζε μόνος του τα Δίκτυα Μεταφοράς και ήταν από τα ασφαλέστερα στην Ευρώπη.
Τώρα οι πρώην και οι νύν προσπαθούν να πουλήσουν τους λιγνίτες.
Ζορίζονται όμως ,φαίνεται οι μπουκιές είναι μεγάλες ,πρέπει να μικρύνουν .
Το τίμημα πρέπει να γίνει μικρότερο δηλαδή.
Και έρχεται σήμερα ο πολιτικός συκοφάντης δηλ. ψεύτης κ. Χατζηδάκης να μας κάνει με περισσό κομπασμό, δύο βαρύγδουπες δηλώσεις:
1. Καλύτερα να κάθονται οι εργαζόμενοι και να τους πληρώνουμε.
Και αυτό για να δικαιολογήσει την εθελουσία έξοδο που ανακοίνωσε , και οι επόμενοι εργαζόμενοι να δουλεύουν για μισθούς πείνας.
2. Ποιος να την πάρει τη ΔΕΗ έτσι που είναι.
Δηλαδή ομολογεί ότι ο απώτερος σκοπός είναι η πώληση της ΔΕΗ αλλά και να τη δώσει και κοψοχρονιά.
Και όλα αυτά γιατί? Μα για να τη σώσουμε μας λένε . Και ποιό θα είναι το αποτέλεσμα?
Το ηλεκτρικό ρεύμα από κοινωνικό αγαθό θα γίνει πανάκριβο προϊόν . Αμφιβάλλει κανείς?
Δηλαδή αγαπητοί ψηφοφόροι ξαναβάλαμε τους λύκους να φυλάνε τα πρόβατα .
Τι πρέπει να γίνει? Θα τα πούμε σύντομα…
Γιάννης Χατζηδαυΐδ
Συνταξιούχος ΔΕΗ/ΔΕΔΔΗΕ
Σε κατασχέσεις περιουσίας στρατηγικών κακοπληρωτών προχωρά η ΔΕΗ.
Πρώτος στη λίστα βρίσκεται ιδιοκτήτης βίλας 1.400 τ.μ. στην Κηφισιά, με ληξιπρόθεσμες οφειλές που φτάνουν τα 24.000 ευρώ. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος «μπαταξής» πελάτης της ΔΕΗ εμφανιζόταν για τρία χρόνια ως δικαιούχος Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ). Όμως μετά από έλεγχο των υπηρεσιών της επιχείρησης και άλλων αρμόδιων αρχών, αποκαλύφθηκε ότι τα έγγραφα ήταν παραποιημένα.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το κυνήγι της ΔΕΗ για είσπραξη χρεών από στρατηγικούς κακοπληρωτές έχει ξεκινήσει, σε εντατικούς ρυθμούς την τελευταία διετία. Μάλιστα, δεν πάει χρόνος που δειγματοληπτικοί έλεγχοι που έγιναν σε οφειλέτες με εξόφθαλμα υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος κατέδειξαν ότι υπάρχει πληθώρα επιτηδείων μεγαλοϊδιοκτητών ακινήτων – σε ακριβά βόρεια και νότια προάστια της Αττικής, όπως σε Κηφισιά, Εκάλη, Παλαιό Ψυχικό, Καστέλα κλπ. – οι οποίοι, με πλαστά έγγραφα, εμφανίζονταν ως δικαιούχοι του ΚΟΤ, ή άλλων εκπτώσεων που ίσχυαν για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Πολλοί από αυτούς, αν και εμφάνιζαν χαμηλό εισόδημα, βρέθηκαν με καταθέσεις σε ξένες τράπεζες και πολυτελή αυτοκίνητα.
Σήμερα, τα φέσια προς την επιχείρηση πελατών της χαμηλής, μέσης και υψηλής τάσης (δηλαδή από τον απλό οικιακό καταναλωτή έως τις βιομηχανίες) φτάνουν στα 2,7 δισ. ευρώ, μαζί με τους διακανονισμούς που έχουν γίνει. Από αυτό το ποσό, το περίπου ένα δισ. ευρώ αφορά σε 840.000 τελικούς πελάτες, στους οποίους εντάσσονται τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών: επιχειρήσεις που έχουν κλείσει και εξοχικά που δεν ηλεκτροδοτούνται πλέον, καταναλωτές που έχουν αλλάξει πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν με νέο ΑΦΜ και καταναλωτές που έχουν μεταπέσει στο καθεστώς της καθολικής υπηρεσίας, οι οποίοι εκτιμάται ότι φτάνουν περίπου τους 200.000. Στην καθολική υπηρεσία εντάσσονται καταναλωτές που η ΔΕΗ τους έκοψε το ρεύμα, αλλά καθώς κανείς άλλος προμηθευτής δεν τους αναλαμβάνει, καταλήγουν υποχρεωτικά και πάλι στις ΔΕΗ, η οποία είναι υποχρεωμένη να τους ηλεκτροδοτεί, με αυξημένο τιμολόγιο, το οποίο άλλωστε συνεχίζουν να μην πληρώνουν.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΗ, 65.000 με 70.000 τελικοί πελάτες χρωστούν περί τα 3.000 ευρώ ο καθένας και περισσότερα από 700.000.000 ευρώ συνολικά. Πρόκειται για την κατηγορία μπαταξήδων που μπήκε πρώτη στο στόχαστρο της επιχείρησης για είσπραξη χρεών.
Ο παραιτηθείς πρόεδρος της ΔΕΗ κ. Μανόλης Παναγιωτάκης, σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους είχε απέδωσε τη διόγκωση του προβλήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών στην αύξηση των καθολικών πελατών καθώς και σε εσωτερικές αδυναμίες της επιχείρησης. Μάλιστα, τότε είχε επιρρίψει ευθύνες και στον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας), στον οποίο αν και η ΔΕΗ αποστέλλει περί τις 300.000 εντολές αποκοπής τον χρόνο, υλοποιεί ένα μικρό ποσοστό.
Παρότι ο Διαχειριστής το διέψευσε, παράγοντες της ΔΕΗ, μιλώντας στο «Βήμα» επιμένουν ότι δεν αποσυνδέονται όλα τα ρολόγια για τα οποία δίδεται εντολή αποκοπής. Και λένε χαρακτηριστικά: «Από τις εντολές που δίνουμε για ένα σημαντικό ποσοστό ο ΔΕΔΔΗΕ δηλώνει ότι “ολοκληρώθηκε ανεπιτυχώς”. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο τεχνικός του Διαχειριστή πήγε αλλά δεν το έκοψε για διάφορους λόγους, ωστόσο το προσθέτει στα ποσοστά επιτυχίας του. Δύο εκδοχές είναι πιθανές. Ή οι πελάτες τα συνδέουν ξανά μόνοι τους ή οι εργολάβοι που χρησιμοποιεί ο ΔΕΔΔΗΕ δεν τα κόβουν ποτέ και τα δηλώνουν ως κομμένα».
Τα νησιά και ιδιαίτερα η Κρήτη στο επίκεντρο - Πρόεδρος τεχνικών ΔΕΗ στον ΘΕΜΑ 104,6: Φοβάμαι για τα χειρότερα - Κατασχέσεις για όσους δεν πληρώνουν - «Σαφάρι» για 1,05 δισ. που οφείλουν 890.000 οφειλέτες - Στα 2,7 δισ. συνολικά τα οφειλόμενα προς την εταιρεία
Στα όρια του γενικού μπλακ άουτ, το οποίο θα βυθίσει αρκετές περιοχές στο σκοτάδι εν μέσω του καλοκαιριού φέρεται να βρίσκεται το σύστημα της ΔΕΗ, γεγονός που έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στα κορυφαία κλιμάκια της εταιρείας.
Τη Δευτέρα το πρωί, ο πρόεδρος και CEO της ΔΕΗ, Εμμανουήλ Παναγιωτάκης, συγκάλεσε σύσκεψη με τον επικεφαλής της ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να σταθμίσουν την κατάσταση και να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις, ώστε το σύστημα να μείνει όρθιο και να αποφευχθούν τα μεγάλα προβλήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλη ανησυχία υπάρχει για το δίκτυο παροχής ρεύματος στα νησιά και ιδιαίτερα στην Κρήτη. Οι απαιτήσεις λόγω της τουριστικής περιόδου αυξάνονται θεαματικά, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες, που θα ενταθούν στη διάρκεια των δύο ζεστότερων μηνών του χρόνου (Ιούλιος-Αύγουστος), καθιστούν την κατάσταση οριακή.
Ήδη, τις δύο ημέρες που η θερμοκρασία ανέβηκε σε πολλές περιοχές πάνω από 35 βαθμούς, το σύστημα της ΔΕΗ παρουσίασε πολλά προβλήματα, καθώς πολλές περιοχές βυθίστηκαν στο σκοτάδι, ακόμη και στην Αττική, ενώ τελευταίο παράδειγμα ήταν χθες το βράδυ, με την Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη να μένει χωρίς ρεύμα για πολλές ώρες.
Πρόεδρος τεχνικών ΔΕΗ στον ΘΕΜΑ 104,6: Φοβάμαι τα χειρότερα για γενικό μπλακ άουτ
Τους φόβους του για τα «χειρότερα» όσον αφορά τον κίνδυνο μπλακ άουτ στην Ελλάδα εξέφρασε στον ΘΕΜΑ 104,6 ο πρόεδρος της Ένωσης Τεχνικών της ΔΕΗ, Κώστας Μανιάτης.
«Όταν οι ελλείψεις είναι μεγάλες σε προσωπικό, ένα ντόμινο μπορεί να δημιουργηθεί από μια γραμμή που θα φύγει» είπε ο κ. Μανιάτης.
«Φοβάμαι για τα χειρότερα» συνέχισε στο ίδιο κλίμα ενώ σε ερώτηση για το ενδεχόμενο μπλάκ άουτ απάντησε ότι «είναι μέσα στο πρόγραμμα».
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι «σήμερα με το ελάχιστο προσωπικό δεν είναι εύκολη η αντιμετώπισή του».
Κληθείς να εντοπίσει τις περιοχές στις οποίες υπάρχει το σημαντικότερο πρόβλημα ο κ. Μανιάτης απάντησε ότι «πλέον στη χώρα μας υπάρχει παντού πρόβλημα. Όταν τα νησιά λειτουργούν με 2-3 τεχνίτες, όταν έχουμε έλλειψη πάνω από 100 τεχνίτες για να καλύψουμε καταλαβαίνετε το πρόβλημα. Έχουμε σοβαρά προβλήματα σε Χαλκιδική, Μεσσηνία και αλλού».
«Σαφάρι» και κατασχέσεις για τα οφειλόμενα
Την ίδια στιγμή, η ΔΕΗ ξεκινά «σαφάρι» για την είσπραξη των οφειλών από 890.000 καταναλωτές, που χρωστούν πάνω από 1 δισ. ευρώ στην ΔΕΗ ξεκινά η επιχείρηση, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Εμμανουήλ Παναγιωτάκης.
Κι ενώ η ΔΕΗ βρίσκεται στο «κόκκινο» και είναι αντιμέτωπη με το φάσμα της χρεοκοπίας, μετά τα αρνητικά αποτελέσματα και το πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει, ο κ. Παναγιωτάκης γνωστοποίησε τα μέτρα που δρομολογούνται για την είσπραξη ανεξόφλητων λογαριασμών.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε, η επιχείρηση θα προσπαθήσει να εισπράξει ακόμη και δύσκολες οφειλές πελατών, δηλαδή επιχειρήσεων που έβαλαν λουκέτο και κλειστά εξοχικά που δεν ηλεκτροδοτούνται, νοικοκυριά κι επιχειρήσεις που έχουν αλλάξει προμηθευτή, επιχειρήσεις που συνεχίζουν να λειτουργούν με νέο ΑΦΜ.
Επίσης, στο στόχαστρο βρίσκονται καταναλωτές που μετέπεσαν στο καθεστώς της καθολικής υπηρεσίας, που εκτιμώνται στους περίπου 200.000.
Συνολικά 2,7 δισ. ευρώ οι απλήρωτοι λογαριασμοί
Οι παραπάνω κατηγορίες εκτιμάται ότι χρωστούν 1,05 δισ. ευρώ. Συνολικά, οι απλήρωτοι λογαριασμοί (μαζί με Υψηλή Τάση και διακανονισμούς) ανέρχονται σταθερά στα 2,7 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου 65.000 με 70.000 διατηρούν ο καθένας οφειλές άνω των 3.000 ευρώ, με το συνολικό ποσό να υπολογίζεται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ.
Ετοιμάζουν τους φακέλους για να σταλούν εξώδικα
Ο κ. Παναγιωτάκης σημείωσε ότι για τα χρέη 1,05 δισ. η ΔΕΗ θα προσλάβει περίπου 40 εργολαβικούς εργαζομένους. Αυτοί θα ετοιμάσουν τους φακέλους ανά περιοχή.
Στη συνέχεια, οι υποθέσεις θα ανατεθούν σε δικηγορικά γραφεία που θα διεκδικήσουν τα χρήματα. «Σε όλους θα σταλούν εξώδικα», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της εταιρείας.
Μέχρι το α' δεκαπενθήμερο του Αυγούστου οι ανάδοχοι για την τιτλοποίηση
Στόχος της είσπραξης μέρους των χρεών είναι και η βελτίωση του τιμήματος από την τιτλοποίηση των ληξιπρόθεσμων χρεών. Η διαδικασία είναι ήδη σε εξέλιξη. Οι ανάδοχοι θα επιλεγούν μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.
Στόχος της επιχείρησης είναι να αντληθούν 400-500 εκατ. ευρώ το τέλος του καλοκαιριού. Η ΔΕΗ μέσω θυγατρικών θα εκχωρήσει σε επενδυτές οφειλές άνω των 90 και άνω των 60 ημερών.
Ευθύνες και στον ΔΕΔΔΗΕ
Σχολιάζοντας τα αίτια των ληξιπρόθεσμων χρεών, ο κ. Παναγιωτάκης επέρριψε ευθύνες στην εταιρεία αλλά και στον ΔΕΔΔΗΕ, που όπως είπε, αντιμετωπίζει διαφορετικά τη ΔΕΗ σε σχέση με άλλου ςπρομηθευτές. «Δεν είμαστε ευχαριστημένοι. Η ΔΕΗΔΕΗ +8,43% στέλνει 300.000 εντολές αποκοπής ετησίως και από αυτές εκτελούνται μόλις το 20%».
Τέλος επανέλαβε τις διαβεβαιώσεις πως η εταιρία δεν έχει ανάγκη από ρευστότητα 300 εκατ. ευρώ και πρόσθεσε ότι με την τιτλοποίηση οι ανάγκες θα καλυφθούν έως το τέλος του χρόνου.
Στους λογαριασμούς ρεύματος φαίνεται πλέον η μείωση ΦΠΑ στο 6%, η οποία έχει τεθεί σε ισχύ από τις 20 Μαΐου, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ, Μανώλη Παναγιωτάκη.
Ο ίδιος, είχε τονίσει ότι το ετήσιο όφελος για τα νοικοκυριά από τη μείωση του ΦΠΑ θα είναι πάνω από 50 ευρώ ενώ αναφορικά με την αύξηση κατά 25% του κόστους παραγωγής ρεύματος λόγω της ανόδου της τιμής της χονδρικής και των δικαιωμάτων CO2,σημείωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να μην περάσουν οι αυξήσεις στα τιμολόγια ρεύματος.
Αναφέραμε χθες για το πόσο θα μειωθούν οι λογαριασμοί της ΔΕΗ με τη μείωση του ΦΠΑ στην ενέργεια.
Colpo grosso τελικά… στο ηλεκτρικό ρεύμα, που μπορεί να πέφτει στο 6%, αλλά στην πραγματικότητα ισοφαρίζει τη μείωση της έκπτωσης συνέπειας από το 15% στο 10%, που ισχύει από τον περασμένο μήνα.
Ας πάρουμε για παράδειγμα, έναν λογαριασμό συνολικού ύψους 181,74 ευρώ, εκ των οποίων τα 133,25 ευρώ είναι οι χρεώσεις της ΔΕΗ, επί των οποίων υπολογίζεται ΦΠΑ 13%, δηλαδή 17,32 ευρώ.
Με τη μείωση του ΦΠΑ στο 6%, η σχετική επιβάρυνση πέφτει στα 7,99 ευρώ, άρα ο καταναλωτής έχει όφελος 9,33 ευρώ. Είναι έτσι; Όχι ακριβώς.
Όπως γράφει το iefimerida.gr, με έκπτωση συνέπειας 15%, το όφελος για το συγκεκριμένο καταναλωτή θα ήταν 20,07 ευρώ, αλλά πλέον με την έκπτωση στο 10% το όφελος του περιορίζεται στα 13,37 ευρώ άρα «χάνει» 6,7 ευρώ. Άρα συνολικά, από τις δύο παρεμβάσεις στο λογαριασμό της ΔΕΗ, ο εν λόγω καταναλωτής κερδίζει μόλις 2,63 ευρώ.