Κατά πλειοψηφία με 153 ψήφους υπέρ και 131 κατά επί συνόλου 284 παρόντων πέρασε επί της αρχής το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ΔΕΗ, ενώ κατά πλειοψηφία πέρασαν και τα άρθρα στην ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ επί άρθρων του νομοσχεδίου”Απελευθέρωση αγοράς ενέργειας, εκσυγχρονισμός της ΔΕΗ, ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και στήριξη των ΑΠΕ”. Για τις μεταρρυθμίσεις στην ΔΕΗ υπήρξε σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση με την αξιωματική αντιπολίτευση χθες.

Το αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας υπέβαλαν η αξιωματική αντιπολίτευση και το ΚΚΕ. Το ΚΚΕ επί της αρχής και επί των άρθρων που αφορούν τα φωτοβολταϊκά και τις ζώνες υψηλής παραγωγικότητας, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ για τα εξής άρθρα: άρθρο 3 για προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου, άρθρο 4 για προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου, άρθρο 9 για την πολιτική προμηθειών, άρθρο 16 για τις ρυθμίσεις για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ ΑΕ –Τροποποίηση άρθρων 80ΣΤ επί ν.4001/20111, άρθρο 17 για την τροποποίηση των άρθρων 80 και 80ΙΒ του ν.4001/2011, άρθρο 24 για το πλαίσιο εγκατάστασης Φ/Β σταθμών σε αγροτική γη, άρθρο 42 για την τροποποίηση του άρθρου 57 του ν.4508/2017 και του άρθρου 4 του ν.4585/2018 και τέλος για το άρθρο 44 Τροποποιήσεις του ν.3468/2006.

 

 

Μετά την ένσταση αντισυνταγματικότητας του ΣΥΡΙΖΑ για διάταξη που αφορά τις συλλογικές συμβάσεις των νεοπροσληφθέντων την οποία η ίδια ως κυβέρνηση το 2017 είχε εφαρμόσει για εργαζόμενους θυγατρικής της ΔΕΗ
Ένσταση αντισυνταγματικότητας στην προσπάθεια της κυβέρνησης να διασώσει την ΔΕΗ κατέθεσε η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ κατά την συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ωστόσο, όπως προέκυψε από την συζήτηση η αξιωματική αντιπολίτευση ζήτησε να κριθεί ως αντισυνταγματική διάταξη για τις συλλογικές συμβάσεις των νεοπροσληφθέντων που η ίδια ως κυβέρνηση το 2017 είχε εφαρμόσει για εργαζόμενους θυγατρικής της δημόσιας εταιρείας ηλεκτρισμού.

«Εχω ένα έγγραφο το οποίο γράφει απέξω ΔΕΗ Ανανεώσιμες. Είναι ο Κανονισμός Εργασίας που εγκρίθηκε από το ΔΣ της εταιρείας στις 24.7.2017. Πηγαίνετε στο αρ 24. Θα διαπιστώσετε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θέσπισε για την ΔΕΗ Ανανεώσιμες αυτό που εμείς σήμερα θεσπίζουμε για όλη την ΔΕΗ. Ντροπή! Ντροπή! Ντροπή!» ανέφερε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης για να προσθέσει απευθυνόμενος στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ: «Αυτά που είπατε προηγουμένως για την ένσταση αντισυνταγματικότητας να πάτε να τα πείτε στην ίδια την ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ και θα διαπιστώσετε τι αυτό για το οποίο μας καταγγέλλετε, το κάνατε πράξη εσείς».

Παράλληλα, επισήμανε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ επιχείρησε από την πρώτη στιγμή να σώσει την εταιρεία από την χρεοκοπία στην οποία την οδήγησε ο ΣΥΡΙΖΑ και τόνισε «Θέλω όλοι μας να φανταστούμε τι θα γινόταν αν κάναμε δεκτή την αντισυνταγματικότητα του ΣΥΡΙΖΑ και δεν ψηφίσουμε σήμερα το νομοσχέδιο. Να σκεφτούμε όλοι ποια θα είναι κατάσταση στην ΔΕΗ, στην μετοχή της, στις τράπεζες και ποιο θα είναι το μέλλον του τόπου. Εμείς στηρίζουμε το νομοσχέδιο γιατί στηρίζουμε μια Ελλάδα με μέλλον» εξηγώντας παράλληλα πως αν καταρρεύσει η εταιρεία θα καταρρεύσει η εθνική οικονομία.

«Θέλει θράσος αυτό που κάνετε. Σήμερα συζητούμε το νομοσχέδιο γιατί η δική σας κυβέρνηση διέλυσε την ΔΕΗ με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η εταιρεία και οι εργαζόμενοί της. Εσείς ευθύνεστε. Εμείς προσπαθούμε να σώσουμε την ΔΕΗ και εσείς καταθέτετε ένσταση αντισυνταγματικότητας. Παραλάβατε το 2015 μια ΔΕΗ υγιή και την παραδώσατε κατεστραμμένη» πρόσθεσε από την πλευρά της ΝΔ ο κ. Θάνος Πλεύρης.

Επίσης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης Κώστας Χύτας ζήτησε σύσταση εξεταστικής επιτροπής προκειμένου να διερευνηθούν οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την «χρεοκοπία της ΔΕΗ».

Νωρίτερα η κυρία Εφη Αχτζιόγολου υποστήριξε ότι η προωθούμενη ρύθμιση του άρθρου 3 παρ. 5 του σχεδίου νόμου δημιουργεί εργαζόμενους δύο ταχυτήτων καθώς «οι νέες προσλήψεις στην ΔΕΗ δεν θα διέπονται από την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της εταιρείας με αποτέλεσμα να έχουμε εργαζόμενους με χαμηλότερους μισθούς, επιδόματα κ.α.». Κάλεσε δε την ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος να αποσύρει την διάταξη.

Να σημειωθεί ότι για το επίμαχο άρθρο το επιστημονικό συμβούλιο του κοινοβουλίου εγείρει προβληματισμό «ως προς το εάν ο εν λόγω περιορισµός της συλλογικής αυτονοµίας είναι σύµφωνος προς την αρχή της αναλογικότητας» ζητώντας περαιτέρω επεξηγήσεις αναφορικά με τους λόγους που επιβάλλουν την συγκεκριμένη αλλαγή.

Ως προς την νομική ουσία της ενστάσεως ο κ. Πλεύρης απάντησε «Υπάρχει πάγια νομολογία του Αρείου Πάγου που εισάγει εξαιρέσεις από την αρχή της αναλογικότητας. Επιτρέπει διαφοροποιήσεις σε δίκαιες και εύλογες περιπτώσεις όταν συντρέχει σοβαρός λόγος δημόσιου ή κοινωνικού συμφέροντος. Ο ίδιος ο Άρειος Πάγος αποδέχεται σε σειρά αποφάσεων ότι επιτρέπονται διαφοροποιήσεις υπαλλήλων όταν προσλαμβάνονται σε διαφορετικούς χρόνους και κάτω από διαφορετικές συνθήκες. Η ένσταση δεν ευσταθεί».

«Υποκριτικό το ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ σήμερα» ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καταθανασόπουλος υπενθυμίζοντας τους αντεργατικούς νόμους που ψηφίστηκαν την προηγούμενη τετραετία. Τόνισε ωστόσο ότι το άρθρο 3 του υπο συζήτηση νομοσχεδίου είναι «αντεργατικό και αντιλαϊκό».

Από την πλευρά του Κινήματος Αλλαγής ο Ανδρέας Λοβέρδος επέκρινε την κυβέρνηση για μια σειρά πρωτοβουλιών όπως οι διορισμοί των διοικήσεων νοσοκομείων. Αναφορικά με την ΔΕΗ είπε πως το κόμμα του αποδέχεται την ένσταση αντισυνταγματικότητας καθώς είπε ότι πρέπει να διευκρινιστεί στην αιτιολογική έκθεση οι λόγοι δημόσιου συμφέροντος.

Σπ. Λιβανός: λάθος η επιλογή του 80χρονου στο νοσοκομείο Καρδίτσας

Η αναφορά του κ. Λοβέρδου για την επιλογή προσώπων στα νοσοκομεία προκάλεσε την αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ Σπήλιου Λιβανού που είπε «η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι προσπαθεί ταχύτατα να αλλάξει την χώρα. Έγινε μια κακή επιλογή σε ένα νοσοκομείο μέσα σε δεκάδες, εκατοντάδες καλές επιλογές που έχουν γίνει. Δεν σχολιάσατε κ. Λοβέρδο ότι εμείς βάλαμε κριτήρια αξιολόγησης στα νοσοκομεία όπως και παντού. Ταυτόχρονα, τα αντανακλαστικά ήταν άμεσα και επήλθε αλλαγή. Λάθη γίνονται απο αυτούς που πορεύονται. Αυτή η προσπάθεια πολιτικής τοποθέτησης «ίσα βάρκα ίσα πανιά» ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ευνοήσει το κόμμα σας και καλό θα ήταν να αλλάξετε». Σχετικά δε με την τακτική του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «δεν έχετε επιχειρήματα και πολιτική στρατηγική».protothema.gr

Ο υπουργός Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, μίλησε για τις χρεώσεις που θα ισχύσουν με το νέο νομοσχέδιο για τη ΔΕΗ.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού, θα υπάρξουν μειώσεις 30% έως 65% σε όσους έχουν πολύ υψηλή κατανάλωση, για να διορθωθεί η αδικία όσων είχαν πάνω από 1.600 κιλοβατώρες και καλούνταν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά.
Η μείωση αυτή αφορά κυρίως στην κατανάλωση νυχτερινού ρεύματος και όσους χρησιμοποιούν θερμοσυσσωρευτές το χειμώνα. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης στο ΣΚΑΪ, «αντιμετωπίζεται η αδικία που είχε γίνει το 2018».

Σχετικά με όσους έχουν χαμηλή κατανάλωση, ο υπουργός ανέφερε ότι οι τιμές θα παραμείνουν χαμηλές.

Όσον αφορά στις αλλαγές στη ΔΕΗ, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι θα ακολουθήσουν το μοντέλο του ΟΤΕ, καταργώντας τη μονιμότητα.

«Οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Σύνταγμα της χώρας δεν επιτρέπουν τη μονιμότητα συμβασιούχων», είπε.

Με τη νέα αυτή διάταξη για την κατάργηση της μονιμότητας ο καταναλωτής θα δει μειώσεις και καλύτερες υπηρεσίες, ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης και προσέθεσε ότι η ΔΕΗ πρόκειται να εκσυγχρονιστεί.

Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την εξυγίανση της ΔΕΗ, υποστήριξε ο υπουργός.

Σχετικά με τα μέτρα της κυβέρνησης για τα αυθαίρετα, ο Κωστής Χατζηδάκης ανέφερε πως αρκετοί είναι εκείνοι που έχουν σπεύσει να ρυθμίσουν το ζήτημα των ακινήτων τους. Ωστόσο, θα υπάρξει αύξηση των χρημάτων που δίνουν στο Δημόσιο αυτοί που έχουν αυθαίρετα.

Την πρώτη χρονιά που καθυστερούν θα πληρώνουν 20% αύξηση και κάθε επόμενη θα υπάρχει 5% επιπλέον (25% τη δεύτερη χρονιά, 30% την Τρίτη κοκ.), σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη.

Όσοι πλήρωναν με δόσεις, θα συνεχίσουν να πληρώνουν με δόσεις, κατέληξε ο υπουργός.

Μειώσεις 30% έως 65% σε όσους έχουν πολύ υψηλή κατανάλωση, ώστε να διορθωθεί η αδικία όσων είχαν πάνω από 1600 κιλοβατώρες και καλούνταν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά, έρχονται στους λογαριασμούς της ΔΕΗ όπως δήλωσε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης.

Η μείωση αυτή αφορά κυρίως την κατανάλωση νυχτερινού ρεύματος και όσους χρησιμοποιούν θερμοσυσσωρευτές τον χειμώνα. Όπως ο κ. Χατζηδάκης μιλώντας στον Σκάι αντιμετωπίζεται η αδικία που είχε γίνει το 2018.

Ο υπουργός είπε ότι για όσους έχουν χαμηλή κατανάλωση οι τιμές θα παραμένουν χαμηλές.

Οι αλλαγές στη ΔΕΗ
Όσων αφορά τις αλλαγές στη ΔΕΗ, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρει ότι θα ακολουθήσουν το μοντέλο του ΟΤΕ καταργώντας τη μονιμότητα. Οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το σύνταγμα της χώρας δεν επιτρέπουν τη μονιμότητα συμβασιούχων, όπως μάλιστα προσθέτει ο υπουργός.

Με τη νέα αυτή διάταξη για την κατάργηση της μονιμότητας ο καταναλωτής θα δει μειώσεις και καλύτερες υπηρεσίες, ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης και προσέθεσε ότι η ΔΕΗ πρόκειται να εκσυγχρονιστεί. Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την εξυγίανση της ΔΕΗ, όπως είπε ο υπουργός.

Διαβάστε όλες τις Ειδήσεις απο το Dikaiologitika News

Με αφορμή τις κυβερνητικές εξαγγελίες για τη διάσωση της ΔΕΗ
Επενδύσεις και καλές δουλειές ???
Το προεκλογικό σύνθημα – παγίδα της Νέας Δημοκρατίας που είχε γίνει καραμέλα στα χείλη του Πρωθυπουργού , που δυστυχώς έπιασε, και χιλιάδες άνεργοι εργαζόμενοι συνταξιούχοι και επαγγελματίες την ανέδειξαν Κυβέρνηση .
Ο Πρωθυπουργός όμως είπε και κάτι άλλο και μάλιστα εδώ στη Κω : Ότι στο όνομα των επενδύσεων θα σαρώσει τα πάντα ως οδοστρωτήρας. Τους εργαζόμενους τους μικρομεσαίους το περιβάλλον και ότι άλλο σταθεί εμπόδιο . Αυτό όμως πέρασε στα ψιλά και τα ψιλά γράμματα κάνουν τη διαφορά.
Πριν αναλάβουν καλά-καλά και με σπουδή λες και δεν θα προλάβαιναν < ξεπλόκαραν > όλες τις επενδύσεις χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Χρειαζόταν όμως και ένα εργαλείο για να προχωρήσουν δριμύτεροι. Και πέρασαν ,ως πλειοψηφία , το περίφημο
Πολυνομοσχέδιο. Περιέχει τα πάντα ,κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων ,πώληση Δημοτικών και Δημόσιων Επιχειρήσεων, Επενδύσεις χωρίς κανένα όρο και περιορισμό.
Επειδή όμως δεν το καταλάβαμε καλά άρχισαν τα παραδείγματα ,Βγαίνουν στη φόρα τα ψιλά γράμματα που λέγαμε.
Ο κ. Χατζηδάκης μετά από πολλές διαβουλεύσεις απεφάνθη : Τη ΔΕΗ θα τη σώσει το προσωρινό ,άπειρο και κακοπληρωμένο προσωπικό. Θα πάρουν και ανθρώπους της αγοράς όχι με τις συνηθισμένες νόμιμες διαδικασίες ,μεταξύ τους θα κάνουν τις προσλήψεις. Και τα προσόντα ; όποιος έχει μεγαλύτερη προϋπηρεσία στο κατακερματισμό τη διάλυση και το ξεπούλημα Δημόσιας περιουσίας, δηλαδή τον ιδρώτα του Ελληνικού λαού.
Όσο για τις καλές δουλειές, είναι αδιανόητο για το κ Χατζηδάκη , και όχι μόνο, να υπάρχουν εργαζόμενοι με στοιχειώδη αξιοπρέπεια. Πρέπει λοιπόν οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ να είναι προσωρινοί άπειροι κακοπληρωμένοι, όπως τα παιδιά του ΟΤΕ.

 

Γιάννης Χατζηδαυΐδ
Συνταξιούχος ΔΕΗ/ΔΕΔΔΗΕ
( Και για όποιον δεν με ξέρει ψηφοφόρος ΚΚΕ)

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot